Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Οι φασιστικές προκλήσεις δεν θα περάσουν

Από τη μαζική αντιφασιστική συγκέντρωση τον Απρίλη του 2013 στην Ξάνθη.
άρθρο του Τζεμαλή Μηλιαζήμ στην εργατική αλληλεγγύη
Στη Θράκη τις τελευταίες μέρες έχουν συμβεί μια σειρά από γεγονότα που συνδέονται μεταξύ τους. Το κορυφαίο είναι ο εμπρησμός του τεμένους στην Κομοτηνή. Ξημερώματα της Παρασκευής 17/4, στην οδό Αντιγόνου 19, στο «Γενιτζε Μαχαλέ», λίγα μέτρα απ' το τοπικό αστυνομικό τμήμα, άγνωστοι παραβίασαν την αυλόπορτα του 3ου Μειονοτικού Σχολείου και του Μαχμούτ Αγά τζαμί και έβαλαν φωτιά στην είσοδο του τζαμιού. Την πυροσβεστική ειδοποίησε ένας κάτοικος της περιοχής. Την ίδια ώρα, άγνωστοι έκοψαν με σιδεροπρίονο τα δέντρα στο τζαμί του Αλάν Κουγιού, που βρίσκεται στο γειτονικό οικισμό Ρομά.

 
Αμέσως ακροδεξιά ειδησεογραφικά σάιτ άρχισαν να γράφουν για προβοκάτσια των Τούρκων στην περιοχή και δήθεν επανενεργοποίηση της επιχείρησης “Βαριοπούλα”  για την  πρόκληση έντασης μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας.
Η ΚΕΕΡΦΑ Ξάνθης εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο: “Κάτω τα χέρια απ' τη Μειονότητα! Να σταματήσουν τώρα οι φασιστικές προκλήσεις!” Σε αυτήν, καλούσε στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο ανήμερα τη Δευτέρα 20 Απρίλη  πρώτη μέρα της δίκης των ναζί δολοφόνων της Χρυσής Αυγής στην Κεντρική Πλατεία της Ξάνθης. Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τονίζαμε πως: “Πρέπει όλοι μαζί να παλέψουμε για να σταματήσουμε αυτές τις ακροδεξιές, ρατσιστικές και φασιστικές προκλήσεις. Οι μηχανισμοί που κρύβονται πίσω τους είναι οι ίδιοι μηχανισμοί του "βαθιού κράτους" που ανέχτηκαν, συγκάλυψαν ή και όπλισαν τα χέρια των ναζί δολοφόνων της Χρυσής Αυγής. Αυτούς τους μηχανισμούς πρέπει να ξηλώσουμε…”
Δεν είναι τυχαίο ότι λίγες μέρες πριν, στον Εχίνο που βρίσκεται στην ορεινή περιοχή της Ξάνθης, και στον οποίο  ζουν μόνο μουσουλμάνοι, πραγματοποιήθηκε τη Μεγάλη Παρασκευή περιφορά του Επιταφίου. Η δοξολογία, και γενικότερα η απρόσκοπτη τέλεση των θρησκευτικών τελετών της κάθε γνωστής θρησκείας είναι βέβαια συνταγματικά κατοχυρωμένη. Όμως η περιφορά ενός Επιταφίου με φερτούς ένστολους, μέσα σε ένα αμιγώς μουσουλμανικό οικισμό που είχε να συμβεί από τη Χούντα, τι ακριβώς ήθελε να αποδείξει; Η οργάνωση της συγκεκριμένης δράσης από την ένωση αποστράτων Ξάνθης, τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας από διάφορα μέρη της χώρας ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί; 
Κήρυγμα
Η συνέχεια ήρθε με το κήρυγμα ισλαμοφοβικού μίσους το ίδιο βράδυ από τον Μητροπολίτη Ξάνθης Παντελεήμονα, που αναφερόμενος στο Θεό των μουσουλμάνων τόνισε πως: “έναν θεό που σκοτώνει δεν τον χρειαζόμαστε”.
Μετά τους εμπρησμούς όλοι οι παράγοντες της μειονότητας, αλλά και τα ΥΠΕΞ της Τουρκίας και της Ελλάδας εξέδωσαν ανακοινώσεις. Ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Κωνσταντίνος Κούτρας, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, απέδωσε την πυρκαγιά σε «βραχυκύκλωμα». Διαφεύγει μάλλον από τον εκπρόσωπο τύπου του ΥΠΕΞ  ότι σε όλα τα τζαμιά της Κομοτηνής μετά την βραδινή προσευχή κατεβαίνει ο γενικός διακόπτης… 
Οι εμπρησμοί  συνέβησαν στην περιοχή  ενόψει της δίκης της Χρυσής Αυγής, αλλά και για να δημιουργήσουν προβλήματα στην αρμονική συμβίωση των δύο κοινοτήτων. Για να τελειώνουμε με αυτές τις προκλήσεις, τα θέματα θρησκευτικής λατρείας στην Θράκη έχουν λυθεί προ πολλού. Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι συμβιώνουν ειρηνικά στη Θράκη και οι διαφορές που μπορεί να υπάρχουν δεν εστιάζονται στους τρόπους της θρησκευτικής λατρείας. Ο καθένας σέβεται την θρησκεία του άλλου και αυτό αποδεικνύεται ιδιαίτερα στις πόλεις και τα χωριά όπου ο πληθυσμός είναι μικτός. Όλα τα υπόλοιπα είναι πολιτικές σκοπιμότητες και προκλήσεις που δεν έχουν να κάνουν με «αγνά θρησκευτικά» κίνητρα.
Είναι πρόβλημα ότι τις επόμενες μέρες ο ρατσιστικός- ισλαμοφοβικός λόγος  πήρε και θεσμική μορφή με την ανακοίνωση των δημάρχων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σχετικά με τη δυνατότητα στέγασης προσφύγων και μεταναστών σε δομές φιλοξενίας της περιοχής μας. Ζήτησαν «γρήγορη διέλευση των αλλοδαπών»  φτάνοντας στο σημείο να αναφέρουν με θράσος ότι στη Θράκη υπάρχουν ήδη ομάδες πολιτών που έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα τα οποία συγγενεύουν με τους νεοεισερχόμενους πρόσφυγες (!). 
Αυτού του είδους οι ισχυρισμοί αποτελούν τον πιο κλασικό ορισμό της ισλαμοφοβίας, διότι δεν χωράει αμφιβολία ότι αυτό που εννοούν οι  δήμαρχοι είναι η μουσουλμανική θρησκεία.  Αραγε  οι κ.κ. Δήμαρχοι επιθυμούν μια φυλετικά και θρησκευτικά καθαρή Ελλάδα, και γι’ αυτό θεωρούν «παραφωνία» την ύπαρξη Τούρκων Μουσουλμάνων στη Θράκη, που τους ανέχονται υπό τον όρο να μην υπερβούν ένα συγκεκριμένο πληθυσμιακό όριο;
Προπαγάνδα
Είναι επίσης πρόβλημα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή της Θράκης έχει δώσει χώρο στους ΑΝ.ΕΛ, των οποίων ο μουσουλμάνος βουλευτής Ιρφάν Μεχμέτ Αλί  ζητούσε από τον εισαγγελέα, μετά την ανακοίνωση της ΚΕΕΡΦΑ, να παρέμβει και να μας καλέσει για απολογία. Τους ενοχλεί που λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και που καταγγέλλουμε τις συνδέσεις της εθνοφασιστικής προπαγάνδας με την Χρυσή Αυγή και τους θύλακές της μέσα στο στρατό.
Δυστυχώς από την μεριά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεΐν Ζεϊμπέκ μπορεί να καταδικάζονται στα λόγια αυτές οι προκλήσεις, αλλά στην πράξη γίνεται μια καθαρή προσπάθεια να κουκουλωθούν οι αντιδράσεις. Αλλοι, όπως ο Σιδηρόπουλος στο Xanthipress, χρησιμοποιώντας τη φρασεολογία για τα δύο άκρα που τσακώνονται, έβαλαν την ΚΕΕΡΦΑ στο ίδιο καζάνι με του χρυσαυγίτες,  εξομοιώνοντας τις ισλαμοφοβικές εθνοφασιστικές προκλήσεις με διάφορες  φωνές αντίστασης που ακούγονται δικαίως από τη μειονότητα.
Η μαζική αντιφασιστική συγκέντρωση στις 20 Απρίλη την πρώτη μέρα της δίκης της Χ.Α. ήταν μια πρώτη απάντηση στις προκλήσεις. Σαν ΚΕΕΡΦΑ, σαν ΑΝΤΑΡΣΥΑ και σαν ΣΕΚ θα συνεχίσουμε να δίνουμε την μάχη ενάντια στη ρατσιστική ισλαμοφοβική υστερία και ενάντια στις εθνικιστικές και φασιστικές προκλήσεις. Δεν θα σταματήσουμε αφού ξέρουμε πως Έλληνες και Τούρκοι εργάτες δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα παρά να παλέψουν ενωμένοι ενάντια στον εθνικισμό, το ρατσισμό, την ισλαμοφοβία και τον φασισμό.
Τζεμαλή Μηλιαζήμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου